ホーム > Storytelling Power in Japanese: Secrets for Exceptional Communication

Storytelling Power in Japanese: Secrets for Exceptional Communication

  • New!
    新規コース(過去6ヶ月)
  • 14 PDU (Leadership)
    PDU対象コース

コース基本情報

コースタイトル Storytelling Power in Japanese: Secrets for Exceptional Communication
コースコード AMC0107V  
コース種別 集合研修 形式 講義+演習
期間 2日間 時間 9:30~17:30 価格(税込) 154,000円(税込)
主催 トレノケート
日程 会場 空席状況 実施状況 選択

2020年6月10日(水) ~ 2020年6月11日(木)

東京会場(未定)

  空席あり

※「キャンセル待ち」でお申し込みの方には、別途メールにてご連絡いたします。
※「実施確定」表示のない日程は、お申し込み状況により開催中止になる場合がございます。
※ トレノケート主催コース以外の空席状況は、残席数に関わらず「お申し込み後確認」と表示されます。
※ トレノケート主催コース以外では、主催会社のお席を確保した後に受付確定となります。

詳しくはお問い合わせください。

ワンポイント

本コースは、日本語で行いますが、テキストおよび投影スライドは英語となりますので予めご了承ください。

重要なご連絡・ご確認事項

AMA公開コースの実施時間が、2020年4月より変更いたします

【変更前】9:00-17:00

【変更後】9:30-17:30

対象者情報

対象者
Business professionals at all levels, including salespeople, marketers and anyone looking for an innovative and fresh way to stimulate and engage others, in order to get the outcomes they want.
前提条件
N/A

学習内容の詳細

コース概要
Great stories can move mountains. The best storytellers have the power to persuade people to get behind an idea and give it their total support. Yet the ability to relay a story that people can connect with, are persuaded by and feel passionately about is a rare skill. This seminar will show you how to craft engaging and motivating stories that can spark commitment and passion throughout your organization—and grow your professional influence. Get ready to create your most inspiring messages and convey them with true conviction.
学習目標
● Use compelling stories to appeal to listeners’ emotions and drive your points home
● Relay information in an experiential manner for greater impact and understanding
● Make a more powerful impression in meetings and presentations
● Win over, influence and gain the trust of clients, customers and colleagues
● Engage listeners with stories that naturally lead them to reach the conclusions you want them to reach
学習内容
1. Story Thinking
  - Identify the Distinct Advantages of Story to Communicate with Emotional Power
  - Differentiate Between the Vicarious, Experiential, and Subjective Nature of Story and More Traditional Business Communication Based on Linear, Objective Analysis of Information

2. Creating and Telling Stories
  - Determine Sources of Anecdotes and Illustrative Samples for Crafting a Story That Is Suited to Your Purpose
  - Describe “The Six Kinds of Stories”
  - Use the Source Material of Your Life, Organized into “The Four Buckets,” to Generate Ideas for Constructing Your Stories
  - Refine Your Stories By Applying the Six Principles of Effective Storytelling

3. Appreciations and Enhancing Stories
  - Identify the Difference Between Constructive Criticism and Appreciative Feedback
  - Explain Why Appreciative Feedback (“What Works”) Is So Important for Cultivating Storytelling Skills
  - Give Appreciative Feedback to Others
  - Receive, Distill, and Apply Helpful Insights from Others’ Appreciation for Refining Your Stories

4. Refining the Storytelling Craft
  - Craft and Ably Tell Stories Appropriate to Specific Situations and Goals
  - Apply Both General Principles of Effective Storytelling and Specific Performance Feedback to Your Storytelling

ご注意・ご連絡事項

・本研修申込時にご提供いただいた個人情報は、クインテグラル株式会社にも提供し、研修・キャンペーン・イベントその他アップデート情報等をご案内するために利用させていただきます。
・ランチは会場でご準備させていただきます。
・AMAコースの日程変更は、コース初日の3営業日前までとさせていただきますので、ご了承ください。